Derya Baykal, Deryanın Dünyası Örgü Modelleri, Lif Örnekleri, Dantel Oya

En Cok Okunanlar

Bu Blogda Ara

Derya Baykal FIRFIRLI KIZ ÇOCUK ELBISESININ YAPILISI

FIRFIRLI KIZ ÇOCUK ELBISESININ YAPILISI

Bu elbisenin yapilisini soran adsiz arkadasim kusura bakmasin ancak firsatim oldu açiklamasiiçin..Aviatrix berenin yapilisini yazacaktim ama önceligi bu elbiseye vermek gerekir diye düsündüm..Örgü yapanlar bilirlerki örmek anlatmakdan çok çok kolaydir lakin bildigini paylasmanin hazzida hiçbiseyde yoktur .Neyse sözü daha fazla uzatmadan hepinize Hayirli cumalar dileyerek elbisemizin yapilisina geçiyorum..



Elbiseye 80 ilmekle koyu yesille yakadan basladim, 4 dis harosa ördükden sonra,açik yesil iple ön-arka ve kollari ayiriyoruz.ön sag yaka bandi için 6 ilmek harosa ör, 5 ilmek düz 1 arttir 2 düz ör 1 arttir ve kol için 14 ilmek düz ör 1 dola 2 düz ör 1 dola ve arka için 22 ilmek düz ör 1 dola 2 düz 1 dola ve sol kol için 14 ilmek düz ör 1 dola 2 düz ör 1 dola 5 ilmek düz ör 6 ilmek ön sol yaka bandi için harosa ör..Arka sira ters ör.




Artirma su sirayla:


1 dola 2 düz 1 dola
1 dola 4 düz 1 dola
1 dola 6 düz 1 dola

1 dola 2 düz 1 dola.....devam eder.




Bu sekilde örnegi kurdukdan sonra ön yaka bandi isteginiz boyuta gelince örüp yaka bandlarini üst üste getirip birlestirerek örgüye misina sisle devam ediyoruz.





Arttirmalari her zaman düz tarafdan yapiyoruz.kol boyuna ulasinca kol ilmeklerini ayirip bedeni örmeye devam ediyoruz.16-17 cm düz örüyoruz ve bütün ilmekleri kesiyoruz.Kestigimiz ilmeklerin ters tarafa gelen kismindan ayni sayida yeniden ilmek çikarip 14 sira düz örüp yeniden tüm ilmekleri kesiyoruz ve ters yönden yeniden ilmek çikarip 14 sira daha düz örüp, burada ilmekleri kesmedende devam edebilirsiniz.ilmek arttirmayi ben söyle yaptim 1 düz ördüm 1 ilmegin yanindan gizli ilmekle arttirma yaparak ördüm.Her ilmegin yanindan arttirmada yapabilirsiniz ama örgü agirlasir gibi geldi bana..sonrasinda da firfirlarini 2 sira düz ör 1 sira 2 düz bir dola seklinde örüp
10 cm + 3 disde harosa yaparak tamamladim.Düz tarafda kaln ilmekleri sise takarak ayni yöntemle örüyoruz..kollarinida koyu yesil iple 4 dis harosa yapiyoruz.



Keske örerken resimleseymisim.Bu anlatimla örmek isteyenlere biraz olsun yardimci olabilmisimdir umarim..Kolay gelsin ören dostlara..selametle kalin..
FIRFIRLI KIZ ÇOCUK ELBISESININ YAPILISI

0 yorum:
Yorum Gönder

Kategoriler

Blog Arşivi

Dantel Örgü modelleri